söndag 28 april 2013

Villains of a more noble ilk than you have made me cautious and resourceful and scrappy. But you... you just made me mean!

För de som inte vet det är citatet från Joakim von Ankas liv. Och det beskriver utmärkt hur jag känner mig just nu. Jag har snart pluggat två terminer på teknisk fysik vid LTH och har än så länge inga godkännda kurser. Varför? För att jag inte förstår? Knappast.
Nej jag fastnar på formaliteter en massa små obligstoriska inlämningar eller del prov som ska skrivas hela tiden. När jag pluggade vid LNU så var det aldrig läder viset där fick man namnet på kursboken och datum för tenta och thats it.
Vad är då skillnaden? Jag skulle våga säga nån form av elitism, bara de bästa ska klara sig men vad är poängen med det? Råder där inte brist på ingenjörer? Jag skulle vilja säga att man sitter fast i ett gammal tänk om att gallra. Nå jag har vart med om värre. Värre prövningar än det här har gjort mig stark attityden på LTH gör mig bara arg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar