fredag 23 maj 2014

"Calling all. This is our last cry before our ethernal silence."



Hej allesammans, det är väldigt länge sedan jag skrev här, det är för att jag en längre tid har övervägt att flytta den här bloggen till en ny blogg på engelska för att öka min möjliga målgrupp.
Nu har jag startat upp det projektet som jag kallar The Lighthouse, eller The Lighthouse of Enlightenment. Så det här är mitt sista inlägg innan de ljuset släcks för alltid, det är inte med en viss sorg jag släcker rationell empirism, jag ser tillbaka på mina inlägg och inser hur mycket jag förändrats och hur mycket jag inte har förändrats sedan jag först startade upp den här bloggen för fyra år sedan. Vissa av inläggen är så klart tankar som legat och skräpat i word dokument mycket längre än så. Också hur mycket världen har förändrats på de här åren. När ajg skapade rationell empirism och när jag skrev mina första inlägg så fanns det verkligen inte gott om folk som tig i teknik filosofi, vetenskap och politik på det här viset. I dag så finns det en rad grupper på bl.a. facebook som för samma debatt som jag har försökt göra. För att inte tala om Bloggare som David Brin som har gjort det jag ville göra mycket bättre än vad jag har. De har också inspirerat mig till att förändras och tänka vidare, och djupare än jag harg gjort här, och också att grubbla mindre om saker jag inte kan förändra. när jag skapade den här bloggen såg jag mig som en minoritet  en ensam person som såg sanningen i en mörknande värld. Idag inser jag att jag bara är en kugge i det stora hjulet som driver mänskligheten mot en bättre framtid.
Till er som faktiskt har läst mina rants, stort tack, jag hoppas ni kommer att läsa mina vidare rants på The Lighthouse.

Så... adjöss, och tack för fisken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar